Znaki rejestracyjne |
numer fabryczny |
data produkcji/oblotu |
pozostałe informacje |
SP-AGJ |
34 |
07.08.1930 |
Prototyp, wyposażony w płask± przedni± szybę, brak owiewek kół. Przebudowany w 1933 roku -
zmienione podwozie i koła, zamontowane owiewki kół, przednia szyba zastapiona przez wypukł±,
zaistalowany silnik Cirrus Hermes IV |
SP-AJA |
58 |
1932 |
Kolejarz I Poczynaj±c od tego egzemplarza wszystkie RWD-5 miały wypukł± szybę przedni±. |
SP-AJB |
59 |
1932 |
Kolejarz II |
SP-AJU |
67 |
28.03.1933 |
Samolot zbudowany jako jednomiejscowa wersja rekordowa RWD-5bis. Na SP-AJU
S. Skarżyński dokonał przelotu przez południowy Atlntyk.
Podarowany przez Ministerstwo Komunikacji S. Skarżyńskiemu, przerobiony na dwumiejscowy
We wrze¶niu '39 ewakuowany na tereny wschodnie - został przejęty przez lotnictwo radzieckie
Poczynaj±c od tego egzemplarza wszystkie RWD-5 miały owiewki kół. |
SP-ARP |
68 |
1933 |
Samolot używany przez Aeroklub Rzeczypospolitej Polskiej |
SP-AKZ |
69 |
1933 |
|
SP-AJP |
70 |
1933 |
|
SP-LOT |
71 |
1933 |
Używany przez Polskie Linie Lotnicze "LOT" do listopada 1936. Następnie odsprzedany do lotnictwa sportowego. |
SP-ALR |
75 |
16.02.1934 |
Używany przez Aeroklub Poznański
Poczynaj±c od tego egzemplarza wszystkie RWD-5 miały podwyższone stateczniki pionowe. |
SP-ALS |
76 |
16.02.1934 |
Używany przez Aeroklub Poznański |
SP-ALT |
77 |
19.02.1934 |
Używany przez Ministerstwo komunikacji do 7.11.1934 |
SP-ALU |
78 |
5.03.1934 |
Używany przez Ministerstwo Komunikacji |
SP-ALW |
79 |
4.05.1934 |
Używany przez Aeroklub Krakowski |
SP-ALY |
80 |
26.04.1934 |
Używany przez Aeroklub Gdański |
SP-ALZ |
81 |
11.05.1934 |
Używany przez Aeroklub Warszawski |
SP-ALX |
83 |
12.03.1934 |
Legun I
Używany przez Aeroklub Łódzki |
SP-LOP |
84 |
1934 |
samolot używany przez Ligę Obrony Powietrznej i Przeciwgazowej (LOPP). |
SP-AMU |
87 |
1934 |
|
SP-ALN |
82 |
1934 |
|
SP-BGX |
|
1937 |
|
Niestety żaden egzemplarz RWD-5 nie przetrwał wojny,
dlatego grupa entuzjastów tworz±ca
Stowarzyszenie Lotnictwa
Eksperymentalnego EAA991 z Eugeniuszem Pieni±żkiem na czele postanowiła zbudować
replikę tego samolotu.